Selasa, 5 Mei 2015

HARI NI SYAMIL PERIKSA...

Hari ni hari pertama Syamil periksa kat sekolah...Bahasa Melayu dan Jawi...Masa nak ambil Syamil balik tadi, tanya juga dekat cikgu Syamil, macam mana Syamil hari ni...cikgu kata Syamil tak nak buat..dia baling-baling jer kertas tu..tapi cikgu kata takpe sebab tadika 4 tahun tak de markah cuma pentaksiran ajer...huhu..

Mula-mula sedih juga di hati sebab Syamil tak nak buat...tapi saya kena positifkan diri saya sendiri..lagi pun masih awal saya nak melihat kemampuan Syamil...niat dulu pun antar Syamil ke tadika nak dia berkawan dan bergaul sahaja..supaya dia pandai berkomunikasi dengan orang lain..apa yang dia dapat yang lain tu hanyalah sampingan sahaja yang harus saya bangga dengan kemampuan dia. Kanak-kanak autistik boleh belajar dengan baik jika kena dengan gaya kita ajar..in shaa Allah, Syamil pasti boleh buat dan mampu belajar seperti kanak-kanak tipikal yang lain. Doa ibu sentiasa bersama-sama Syamil...



Sebelah petang Syamil ada appointment dengan Doktor Pakar, bergerak pula kami ke Hospital Pulau Pinang..hampir dua jam menunggu baru boleh jumpa doktor...biasalah tu kan..ramai patient..

Alhamdulillah, perkembangan Syamil agak baik, doktor kata teruskan apa yang dah dibuat di rumah, speech theraphy, occupational theraphy dan two way center. Doktor kata Syamil tak perlu makan ubat sebab Syamil tak hyper, Alhamdulillah...n doktor kata lagi nak bagi supplement pun takde masalah...hihi..Syamil memang dah makan supplement pun, even kalau Syamil normal pun saya bagi jugak dia makan supplement...

Syamil tertidur sebelah abah tadi, pas solat Asar tadi...takpelah nak...rehat dulu, sambil tu boleh la ibu berblogging..hihi

ok lah sampai kat sini dulu kisah Syamil, nanti saya cerita lagi yer..ada janji yang harus ditunaikan...hihi

salam sayang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan