Selasa, 24 Februari 2015

Mengapa Syamil Miracle?

Semasa saya memikirkan nama yang sesuai untuk saya daftarkan dekat SSM, macam-macam nama yang keluar...

Tetapi akhirnya saya memilih Syamil Miracle Empire...

Mengapa agaknya nama ini yang saya pilih?

Syamil adalah nama satu-satunya anak saya buat masa ini selepas 7 tahun penantian...

Miracle...maksudnya keajaiban...

Bagi sesiapa yang mengikuti perkembangan saya di fb tentu tahu kisah anak istimewa saya ini..

Muhammad Syamil Zhafri didiagnos sebagai kanak-kanak autisme pada penghujung tahun 2014..sekitar bulan 10 kalau tak silap saya..

Sering tertanya-tanya di minda saya mengapa pada usia 2 tahun anak saya masih belum fasih berkata-kata seperti kanak-kanak normal yang lain...

Saya google dan terjumpa simptom autisme, memang ada beberapa simptom itu pada Syamil, tetapi hati menidakkan sehinggalah saya berjumpa speech therapist apabila menyedari masalah speech delay Syamil...dari beliau saya diberitahu Syamil mempunyai simptom autisme yang ketara...terkedu saya dan suami tidak terkata apa-apa...

Saya dinasihatkan membawa Syamil ke hospital untuk pengesahan...akhirnya Syamil didiagnos sebagai kanak-kanak autisme...

Beberapa hari berendam air mata, tidak lalu makan, luluh hati saya hanya Allah yang tahu, namun menyalahkan takdir tidak sekali-kali.  Zuriat yang saya tunggu selama 7 tahun akhirnya didiagnos sebagai autistic...dalam kategori OKU Masalah Pembelajaran...Saya perlu redha dan kuat...Syamil perlukan saya...

Saya ambil keputusan untuk berhenti kerja dan memberi sepenuh perhatian kepada Syamil. 

Saya juga tekad untuk meneruskan bisness Shaklee walau bagaimanapun caranya...tidak terikat , bebas dan paling penting saya sentiasa ada bersama Syamil...

Mengapa Syamil Miracle?

Kerana nama yang saya pilih ini adalah DOA saya...Saya mahu setiap orang yang menyebut Syamil Miracle mendoakan anak saya..

Dan saya berharap nama itu juga mampu melonjakkan saya berada di puncak kejayaan bersama-sama Shaklee...

Saya sayangkan SYAMIL dan saya juga sayangkan bisnes SHAKLEE ini...bukan kerana wang semata-mata tetapi untuk menambah nilai kualiti kesihatan anda semua...

Jika anda mengikuti posting saya di FB, kebanyakkannya hanya berkisar sekitar perkembangan Syamil dan Shaklee..kerana itulah passion saya...saya tidak berminat untuk bergosip dalam fb, meluah perasaan bagai...hihi...simpan sedikit untuk privacy saya...

Terima kasih Master Farihah yang mencadangkan saya menulis blog tentang perkembangan Syamil...

In shaa Allah akan saya usahakan...blog syamilmiracle sudah tersedia...dan mungkin selepas ini saya bukan sahaja akan berkongsi kebaikan Shaklee tetapi juga perkembangan anak autistic saya...

Terima kasih kerana membaca...sampai kita berjumpa lagi..

Selamat malam semua...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan