Khamis, 26 Februari 2015

Syamil & Supplemen

Sebelum saya tahu Syamil seorang autistic, saya hanya berikan Syamil minum Meal Shakes sahaja..tu pun selalu skip sebab Syamil duduk dengan pengasuh..bukan alasan sebenarnya..hihi..

Tetapi sejak saya tahu Syamil seorang autistic, saya mula bertanya rakan-rakan Shaklee supplemen untuk kanak-kanak autistic...

Selepas itu saya terus berikan Syamil Meal Shakes, OmegaGuard dan GLA...tanpa putus...

Melalui pembacaan saya, autisme ini tiada ubat yang boleh menyembuhkan kerana ia bukan penyakit..

Yea mungkin...tetapi saya optimis memberikan Syamil supplemen Shaklee...saya hanya yakin pada kekuasaan Allah..apa yang saya perlu buat ialah berusaha dan terus berusaha untuk Syamil...hanya pada Allah saya sandarkan harapan saya...Allah yang berikan ujian ini dan Allah juga boleh berikan kegembiraan selepas ujian ini...jadi mengapa kita harus menyalahkan takdir dan berputus harap?

Jika dulu Syamil selalu sembelit sehingga berhari-hari, tapi hari ini Syamil dah tidak sembelit
Jika dulu Syamil poor eye contact, tapi hari ini eye contact Syamil dah bagus
Jika dulu saya panggil Syamil, macam katak panggil hujan, tapi hari ini Syamil sudah boleh memberi respon bila saya panggil
Jika dahulu Syamil kurang bercakap, tapi kini Syamil sudah mula bercakap
Jika dahulu Syamil tidak faham arahan, kini Syamil dah faham banyak arahan mudah
Jika dahulu Syamil tidak bertanya, tapi kini saya dah terlayan pertanyaan dia..
Syamil juga dah mampu menjawab soalan "mana" dengan baik...

Banyak lagi perkembangan Syamil yang saya nak kongsikan dengan pembaca semua...mungkin di waktu lain..

Supplemen Shaklee mungkin sedikit bahagian yang membantu perkembangan Syamil, yang lainnya datang dalam bentuk yang lain...kasih sayang kita paling utama dalam membantu dia...

Jika berbotol-botol ubat dan supplemen pun yang kita berikan kepada anak syurga ini, tetapi tiada usaha dan tindakan lain dari diri kita sendiri, anak ini mungkin tidak berubah...

Buat ibu-ibu yang dikurniakan anak istimewa seperti Syamil, kasih sayang adalah penawar yang terbaik...jadi bentuklah anak syurga ini dengan penuh kasih sayang...in shaa Allah...mereka mampu berubah..dan mungkin lebih baik dari kanak-kanak normal di luar sana...

Anak Autisitic adalah "Genius dari Syurga" yang Allah hantarkan untuk kita...bergembiralah wahai ibu bapa semua...

Salam kasih sayang dari saya...sehingga berjumpa lagi dalam posting akan datang...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan